یک ثانیه آزگار

یه ثانیه آزگار خالص برایت نبودم ؛ این است دلیل دل آشوبی من ، دریغ از یه ثانیه آزگار توجه ، دریغ
آپلود عکس

......بنده آنی که در بند آنی......

پیام های کوتاه
  • ۲۷ بهمن ۹۴ , ۰۹:۰۸
    هجوم
آخرین نظرات
  • ۷ ارديبهشت ۹۵، ۱۲:۴۲ - خانم خونه
    ممنون
  • ۳۰ فروردين ۹۵، ۰۳:۴۷ - خانم خونه
    ممنون
آپلود عکس
- سه تا نشانه هست که اگه هر کدوم از اونا یا همشون با هم اتفاق بیفتن میگن طرف بالغ شده یا به سن تکلیف رسیده. اون نشانه­ ها ایناست: نشانه اول:وارد پانزده سالگی شدن.  نشانه دوم:ریش و سیبیل در آوردن، روییدن مو در قسمت زیر بغل­ها و ناحیه زیر ناف تا بالای عورت یا همون آلت تناسلی.  نشانه سوم:خارج شدن مایع غلیظ و سفید رنگی به نام مایع منی از آلت تناسلی آدم در خواب یا بیداری.
 
 

- اگر هر کدوم از این موارد به تنهایی اتفاق بیفتن به معنی اینه که اون شخص بالغ شده یعنی اگه مثلا مایع منی در دوازده سالگی یا سنین پایین تر اتفاق بیفته اون نوجوون دیگه بالغ شده. برای اینکه برای خیلی­ا در مورد این سه نشانه سوال کرده بودن چند تا نکته رو بیان می­کنیم.
 
 
 

- هر مایعی که از آلت آدم خارج میشه منی نیست. بلکه منی چند تا مشخصه داره. منی اونه که اولا همراه با شهوت یعنی با حس لذت جنسی از آلت آدم خارج بشه، با فشار و جهش از آلت آدم بیرون بیاید و بعد از بیرون اومدنش بدن آدم سست میشه. بعد از خارج شدن منی لازمه که غسل جنابت انجام بشه.

 

 

- غیر از ادرار و منی دو تا آب دیگر هم هست که از آلت تناسلی مردها خارج میشه و نباید اونا رو با منی اشتباه گرفت. آبی که گاهی بعد از ملاعبه و بازی کردن و کارهای شهوانی مثلا فکر و تخیلات جنسی از آلت آدم خارج میشه بهش میگن "مذی" که از مشخصه­ هاش اینه که بی رنگ، شفاف، لیز و چسبناکه. مذی یه مایع پاکه و بعد از بیرون اومدنش نیاز به انجام هیچ کاری نیست. آبى که گاهى بعد از بول یعنی ادرار از آلت آدم بیرون مى‏اید بهش میگن "وَدى" که این مایع هم پاکه به شرط این که با ادرار قاطی نشده باشه. بعد از بیرون اومدن این آب هم نیاز به انجام هیچ کاری نیست.

 

 

- بدن آدم طوری طراحی شده که بعد از بالغ شدن همیشه منی تولید میکنه و هر چند وقت یکبار منی اضافه از بدن آدم خارج میشه. در افراد مجرد خارج شدن منی معمولا بصورت غیر ارادی و در خواب اتفاق میفته و در بیشتر مواقع آدم یه خواب صحنه دار میبینه و بعد که از خواب بلند میشه متوجه میشه که منی خارج شده و لباس زیرش خیس شده. البته تو بیداری هم میشه کاری کرد که منی از آدم خارج بشه که اینکار حرامه و بهش میگن استمنا که جلوتر راجع بهش توضیح میدیم. در اصل خدا مایع منی رو برای تولید مثل آدم خلق کرده  منی یه مایع نجسه و بعد از خارج شدنش باید غسل کرد که جلوتر راجع بهش توضیح میدیم.

 

- متاسفانه یکی از دلایل نماز نخوندن خیلیا، نشناختن همین آبها و اشتباه گرفتن مذی با منیه. این افراد چون فرق مذی و منی رو نمیدونن، وقتی مذی ازشون خارج میشه اشتباها فکر میکنن منی خارج شده و حالا باید بخاطرش برن غسل کنن، از طرفی هم چون زورشون میاد هی دم به ساعت برن غسل کنن قید نماز و روزه رو میزنن و میگن پاک بودن خیلی سخته و همین میشه مقدمه­ ای برای رفتن به سمت گناهای بزرگتر. غافل از اینکه برای خارج شدن مذی اصلا نیازی به غسل نبوده! مذی با منی کاملا متفاوته و خیلی راحت تر از منی و با کمی فکر و تخیلات جنسی از آلت خارج میشه!
 
 
- بعد از بالغ شدن، دیگه نوجوون جز بزرگسالا طبقه­ بندی میشه و موظفه که واجبات دینی رو انجام بده و از گناها دوری کنه. از  مهم­ترین واجبات نماز خوندنه.
 

- اولین چیزی که بعد از بالغ شدن به نوجوان واجب میشه تقلیده یعنی باید در اولین اقدام، یه مرجع تقلید برای خودش انتخاب کنه. خیلی­ا اشتباها فکر میکنن اولین چیزی که به آدم واجب میشه نمازه در صورتی که اینطور نیست. اگه مرجع تقلید انتخاب کنید و رساله­ شو بگیرید و مطالعه کنید، با یکم کم و زیاد، همه­ ی این چیزایی که میگیمو توش نوشته.

 

- چند تا سوال اضافه که ممکنه ذهن آدمو به خودش مشغول کنه رو اینجا آوردیم. شاید در نگاه اول آدم بهش بر بخوره و بگه چرا من باید از کسی تقلید کنم. مگه خودم عقل ندارم؟ اما اگه یکم تحقیق کنیم متوجه میشیم که تقلید در اسلام به این دلیل نیست که جلوی فکر کردن ما رو بگیرن و بگن ما نمیتونیم بفهمیم. یکی از دلایلش اینه که ما بدون داشتن مهارت کافی نمی تونیم تمامی احکام الهی رو از قرآن و احادیث استخراج کنیم.

 

- میگن آدم برای اینکه جسمشو سالم نگه داره یا باید خودش دکتر باشه یا اینکه به دکتر مراجعه کنه و ازش نسخه بگیره. در مورد روح و روان آدم هم همینطوره. یعنی آدم یا باید خودش مجتهد باشه که خودش مستقیما از قرآن و احادیث بتونه احکامو استخراج کنه و یا باید از یه مجتهد دیگه نسخه بگیره و تقلید کنه. وقتی که مثلا دکتر میگه این قرصا رو سه نوبت مصرف کن آدم به خودش اجازه نمیده ازش بپرسه چرا سه نوبت. چون میدونه که اون علم کافی رو داره. تقلید هم یچیزی تو همین مایه­ هاست!

 

- اگر بخوایم مسلمان واقعی باشیم نه مسلمان شناسنامه ­ای باید بدونیم که مسلمان شدن مراحلی داره: مرحله اول اینه که اسلام رو بشناسی و بدونی اصول دین اسلام چیه. یعنی در مورد توحید و معاد و نبوت و عدل و امامت تحقیق کنی. بعدش که به حقانیت دین اسلام پی بردی اشهدو بگی و وارد دین اسلام شی. به محض  مسلمان شدن وظیفه داری مرجع تقلید پیدا کنی که پیدا کردن مرجع تقلید برای خودش شرایطی داره که تو رساله کاملا در موردش توضیح داده. بعد که مرجع تقلید انتخاب کردی باید رساله ­شو تهیه کنی و احکام مورد نیازتو یاد بگیری و الی آخر!

 

- اگه دنبال حقیقت باشی درستش اینه که اینجوری پیش بری وگرنه یک آن به خودت میای میبینی بخاطر اینکه به صورت سنتی و دیمی مسلمان شده بودی مثلا نمازایی که تا الان خونده بودی غلط بوده و از اینجور ضد حال­ها! جلوتر تو قسمت جواب سوالات دوستان در سوال شماره ی چهارم یک نفر یکی از همین سوالا رو پرسیده و کاملا مشخصه که چون اطلاعات کافی نداشته حالا برای خودش دردسر درست کرده. اونجا بیشتر در این مورد توضیح میدیم.

 

 

- بعد از طی کردن مراحلی که گفته شد اولین کاری که باید انجام بدیم نماز خوندنه. اما نماز خوندن برای خودش شرایط و مقدماتی داره که یکی از اونا پاک بودنه.

- حالا اگه تو خواب یا بیداری مایع منی خارج شه، اصطلاحا میگن آدم جُنُب شده و در این حالت دیگه پاک نیست و موقتا نمیتونه نماز بخونه.

- در حالت جنابت که بهش محتلم شدن هم  میگن انجام بعضی کارها مثل نماز خواندن، تماس دست و بدن به خط قرآن یا اسم پیامبران و چهارده معصوم، رفتن به مسجد، خوندن سوره‏ هایی که سجده واجب دارند و ... حرامه. همچنین انجام بعضی کارها مانند خوردن، آشامیدن، همراه داشتن قرآن، خوابیدن  و ... مکروهه یعنی حرام نیست اما بهتره انجام نشه.

 

- برای خارج شدن از این حالت و برای اینکه بتونیم دوباره نماز بخونیم و پاک شیم باید غسل جنابت کنیم. یعنی بعد از هر بار جنابت، غسل جنابت واجب میشه.

 

- برای غسل کردن به حمام میریم، قسمت هایی از بدن که آلوده به منی شده رو با آب و صابون پاک میکنیم، لازمه قبل از غسل، ادرار تخلیه بشه تا ذرات باقیمانده­ ی منی از مجرای آلت تناسلی خارج بشه. بعد از اینکارا نیت غسل جنابت میکنیم، اول سر و گردن رو کامل با آب میشوریم، بعد سمت راست و بعد هم سمت چپ. برای یاد گرفتن بهتر غسل میتونید به رساله مراجعه کنید.

 

- بعد از سن بلوغ وقتی آدم ادرارشو تخلیه میکنه و از دستشویی خارج میشه یه حس بدی بهش دست میده که انگار هنوز یه مقدار کمی ادرار در لوله­ ی آلت تناسلی باقی مونده. برای از بین بردن این حس بد بهتره بعد از هر بار تخلیه ادرار در دستشویی عمل استبراء انجام بشه. همچنین بهتره قبل از غسل جنابت هم عمل استبرا رو انجام بدیم تا مطمئن بشیم همه منی که در آلت بوده تخلیه شده. برای استبراء کردن باید کاملا ادرار تخلیه بشه بعد با انگشت وسط که از همه بلند تره سه مرتبه از قسمت مقعد تا زیر کیسه ی بیضه ها با فشار ملایم، انگشت کشیده بشه. بعد با انگشت شصت و انگشت اشاره لوله ی آلت سه مرتبه از انتهای آلت تا نوک آلت، انگشت کشیده بشه. بعد با همون دو انگشت سه مرتبه قسمت سر آلت فشار داده بشه. در قسمت جواب سوالات دوستان هم راجع به استبراء یکم توضیح دادیم اما توضیح مفصل راجع به تمام موارد تو این وبلاگ جا نمیشه و باز هم بهتره به رساله مراجعه کنید. بخش احکام تخلی.

 

- بعد از انجام غسل دوباره آدم پاک میشه و میتونه نماز بخونه.

 

- اگر شبانه جنابت اتفاق بیفته برای خواندن نماز صبح تا قبل از طلوع آفتاب باید غسل جنابت انجام بشه اما اگه وقت برای غسل کم باشه باید تیمم کرد که این مورد هم کامل در رساله توضیح داده شده.

 

- راجع به احکام روزه و نماز خوندن توضیحی نمیدیم چون جا نمیشه! این مورد رو هم از رساله بخونید.

- اگر تو خواب و شبانه محتلم شدید یعنی منی ازتون خارج شد برای خوندن نماز صبح تا قبل از طلوع آفتاب وقت دارید تا به حمام برید و غسل جنابت کنید. شاید برای اولین بار که خواستید نصفه شب از خواب بلند شید و برید حموم تا برای نماز صبح غسل جنابت کنید براتون خیلی سخت باشه و  از پدر و مادر یا برادر و خواهر بزرگتر یا کوچیکترتون خجالت بکشید و فکر کنید اینکار خیلی ضایع هست و یا اینکه پدر و مادرتون دعواتون میکنن اما اینو بدونید که اتفاقا با انجام این کار، پدر و مادرتون متوجه میشن که دیگه پسرشون بزرگ شده و روی پاک و مومن بودن شما حساب جداگانه ای باز میکنن!

 

- اگه برای غسل به حمام رفتید سعی کنید خودتون لباس زیرتون که به منی آغشته شده رو خوب بشورید و خوب آب بکشید، شاید مادرتون برای شستن لباس های زیرتون به شما چیزی نگه اما بدونید که این وضعیت خیلی ضایع هست و برای صلابت و اعتبار خودتون بد میشه.

 

- اگر سوالی راجع به این جور مسائل براتون پیش آمد سعی کنید علاوه بر مراجعه به رساله از مربی تون که حتما قابل اعتماد باشه بپرسید تا دلسوزانه برای شما توضیحات لازم رو بده 

 

- هیچ وقت از پرسیدن سوالات شرعی خودتون خجالت نکشین و بدون شرم و حیا هر سوالی تو ذهنتون هست بپرسین. نه تنها سولات احکام بپرسین بلکه اگه راجع مسائل بزرگتری مثل خلقت جهان و علت آفریده شدن انسان و دلیل حقانیت اسلام و ... هم سوال داشتین بپرسین اما از اهلش نه از هر کسی! چون گاهی ندونستن و نپرسیدن مسائل و یا جوابای اشتباه باعث میشه خیلی دیر و در سنین بالا متوجه بشین که کارهای اشتباهی رو انجام می­دادین در حالی که فکر میکردین درسته و اون وقته که متاسفانه این اشتباها موجه هم نخواهد بود چرا که اولین وظیفه ی یک فرد بالغ شده شناخت کامل مسائل دینی و احکامه، بخاطر همینه که گفتن اولین چیزی که بعد از بلوغ به آدم واجب میشه تقلیده!

اشتباه اول: استمناء

- استمنا یکی از حالت­های جنب شدن در بیداریه. به معنی اینکه فرد توسط مالش آلت تناسلی خودش با دستش یا به هر حالت دیگه­ ای شرایطی ایجاد کنه که مایع منی ازش خارج بشه. انجام این کار حرامه و از مواردیه که روزه رو هم باطل میکنه و از گناهانیه که ا انجامش هم برای جسمتون خیلی خطر داره و موجب آبروریزی میشه و هم گناه کبیره محسوب میشه و وعده­ ی عذاب الهی براش داده شده. همچنین در اسلام براش در صورتی که اثبات بشه، حد تعزیری یعنی چند ضربه شلاق تعیین کردن.

 

- وقتی از حضرت صادق(ع) در مورد استمناء می‌پرسند آن حضرت می‌فرماید گناه بزرگی است که خداوند در قرآن مجید از آن نهی فرموده است و استمناء کننده مثل این است که به خودش نکاح کرده و اگر کسی را که چنین کاری می‌کند، بشناسم، با او همخوراک نخواهم شد. از امام حکم استمناء را می‌پرسند،‌ امام در پاسخ می­ فرماید از گناهان بزرگ و بسیار زشت است. سه دسته‌اند که خداوند با ایشان سخن نمی‌گوید و به نظر رحمت به ایشان نمی نگرد و پاکشان نفرموده و برایشان عذاب دردناکی است. کسی که موی سفیدش را بکند تا نمایش دهد که جوان است. کسی که به وسیله عضو خودش شهوتش را خارج کند،.... رسول خدا(ص) می‌فرماید هر کس که با دست شهوتش را بیرون کند ملعون است.

 

- استمناء یه جوریه که انجام چند بارش باعث اعتیاد میشه یعنی اگر جلوی خودتو نگیری دائما اینکارو تکرار میکنی و به سختی میتونی ازش بیرون بیای. متاسفانه خیلی­ا در نوجوانی و اوایل سن بلوغ بخاطر نداشتن اطلاعات درست راجع به مسائل جنسی اینکارو انجام میدن، معتادش میشن و خیلی سخت ازش بیرون میان و در مواردی هم اصلا دیگه نمیتونن بیرون بیان. جای تاسف اینجاست که ماها اولین اطلاعاتمون راجع به مسائل جنسی رو تو کوچه و خیابون و از بچه­ های محله یاد میگیریم که معلوم نیست اون اطلاعات درست باشن یا غلط!

 

- استمناء یا خودارضایی یکی از راه­های انحرافی در ارضای میل جنسیه که آدم رو در معرض آسیب های جدی قرار می‏ده و عوارض اون عبارتند از خستگی و کوفتگی، عدم تمرکز حواس، ضعف حافظه، استرس و اضطراب، نوسان خلق یا تغییرات سریع خلقی، حساسیت بیش از حد و زودرنجی، کمردرد، ناتوانی جنسی زودرس در جوانی، بی‏خوابی یا بدخوابی و مشکلات مشابه، تارشدن دید چشم ها، وز وز گوش، انزال زودرس و غیرارادی یا خروج منی به صورت قطره قطره، درد کشاله ران و ناحیه تناسلی، دردهای قولنجی در ناحیه لگن و استخوان دنبالچه، منزوی شدن و گوشه‏ گیری، افسردگی، بی‏ نشاطی و لذت نبردن از زندگی، پرخاشگری، بداخلاقی و تندخویی، کسالت دائمی و ضعف اراده، احساس حقارت، عدم اعتماد به نفس، احساس گناه و عذاب وجدان.

- برای درمان اعتیاد به استمناء باید چند تا کار انجام داد. باید برنامه‌ریزی کنیم تا همیشه مشغول باشیم. توصیه­ ی بزرگانمون اینه که تحصیل، تهذیب، ورزش. یعنی درس خوب بخونیم. عبادت کنیم و ورزش. البته کارهای دیگه هم مثل کار کردن و تفریح کردن و ... هم میشه انجام داد. تنظیم خواب، دوری از محیط های آلوده و ناسالم، استفاده درست و مطلوب از اوقات فراغت، پیشگیری از روابط ناسالم، پرورش تقوا و معنویت، تسهیل و تسریع ازدواج.

نظرات  (۱)

خیلی مفید بود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی