یک ثانیه آزگار

یه ثانیه آزگار خالص برایت نبودم ؛ این است دلیل دل آشوبی من ، دریغ از یه ثانیه آزگار توجه ، دریغ
آپلود عکس

......بنده آنی که در بند آنی......

پیام های کوتاه
  • ۲۷ بهمن ۹۴ , ۰۹:۰۸
    هجوم
آخرین نظرات
  • ۷ ارديبهشت ۹۵، ۱۲:۴۲ - خانم خونه
    ممنون
  • ۳۰ فروردين ۹۵، ۰۳:۴۷ - خانم خونه
    ممنون
آپلود عکس

۲ مطلب در آذر ۱۳۹۳ ثبت شده است

معروف بود در دوران دفاع مقدس میگفتند:

فلانی نور بالا میزند، روشن است؛ یعنی بزودی شهید خواهد شد.

این نورانیتِ حضور بسیجی بود؛ این را من خودم مشاهده کردم؛ نه یک بار و دو بار.

یک موردی که مربوط به همین استان شماست، بد نیست عرض کنم.

یک سرگرد ارتشی که بعد ما فهمیدیم ایشان اهل آشخانه است - سرگرد رستمی - به میل خود، به صورت بسیجی آمده بود در مجموعه‌ی گروه شهید چمران، آنجا فعالیت میکرد.

بنده مکرراً او را میدیدم؛ می‌آمد، میرفت. یک شبی با مرحوم چمران نشسته بودیم راجع به مسائل جبهه و کارهائی که فردا داشتیم، صحبت میکردیم؛ در باز شد، همین شهید رستمی وارد شد.

چند روزی بود من او را ندیده بودم. دیدم سرتاپایش گل‌آلود است؛ این پوتینها گل‌آلود، بدنش خاک‌آلود، صورتش خسته، ریشش بلند؛ اما چهره را که نگاه کردم، دیدم مثل ماه میدرخشد؛ نورانی بود.

روزهای قبل، من این حالت را در او ندیده بودم. رفته بود در یک منطقه‌ی عملیاتی، آنجا فعالیت زیادی کرده بود؛ حالا آمده بود، میخواست گزارش بدهد.

او بعد از چندی هم به شهادت رسید.

ارتشی بود، اما آمده بود بسیجی وارد میدان شده بود؛ فعالیت میکرد، مجاهدت میکرد، حضور فداکارانه داشت - در همان مجموعه‌ی بسیجیِ شهید چمران - بعد هم به شهادت رسید.

این نورانیت را خیلی‌ها دیدند؛ ما هم دیدیم، دیگران هم بیشتر از ما دیدند. این ناشی از همان حضور فوق‌العاده است.
بیانات حضرت آقا در دیدار بسیجیان استان خراسان شمالی‌ ۱۳۹۱/۰۷/۲۴

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ آذر ۹۳ ، ۲۳:۴۲

اوصِیکُمَا... حَسَنِین من، من شما دو تا را وصیت میکنم برایتان؛

وَ جَمیعَ وَلَدی... و تمام فرزندانم را؛ وَ أهلی... و همه خانواده و فامیل خودم را؛ وَ مَن بَلَغَهُ کِتَابِی... و هر کسی این نامه ی من بهش می رسد؛ ظاهرا توصیه می فرمودند و یادداشت می شده؛ همه ی شما را توصیه کرده امیرالمؤمنین. چه توصیه ی مهمی است؟

بِتَقوَی الله وَ نَظمِ أمرِکُم...

به تقوای الهی و نظم داشتن در کارهایتان. نظم را یکی از مصادیق تقوا، یکی از لوازم تقوا می شود برشمرد. نظم را یکی از زمینه سازهای تقوا، یکی از نتایج تقوا می شود برشمرد با این عبارت حضرت

شما نمی خواهد زیاد به خودتان سخت گیری کنید در عبادت کردن، در بسیاری از امور دیگری که بالاخره به ما توصیه شده. ببینید دوستان من! دین خدا واقعا دین آسانی است. مثلا صدقه؛ لازم نیست حتما مقدارش زیاد باشد. ولی خوب است هر روز باشد. حتی فرمودند صبح یک صدقه، عصر یک صدقه. کافی است آدم با نظم قطره چکانی عبادت بکند، برایش بس است. آقا من می خواهم اصلا هفتگی سه تا سلام خشک و خالی به امام حسین(ع) بدهم، خب دیگر دائمیش کن. نمی خواهی دائمیش کنی؟ یک سال ادامه بده.

بعضی ها بودند از دنیا رفتند بعد به چه جاهایی رسیدند تو عالم رؤیا دیده شدند بخاطر یک دانه کار کوچولوی منظم خوب. چقدر نظم زیباست... از رفتار حضرت امام(ره) ساعت را تنظیم می کردند برای به حرم رفتن و آمدن. اینقدر حضرت امام(ره) منظم زیارت می کردند. آن هم نور می آورد. فقط زیارت نور نمی آورد. منظم زیارت رفتن هم نور می آورد. خیلی درباره این فلسفه می شود حرف زد که چرا نظم اینقدر براش تاکید شده.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ آذر ۹۳ ، ۲۳:۲۸