یک ثانیه آزگار

یه ثانیه آزگار خالص برایت نبودم ؛ این است دلیل دل آشوبی من ، دریغ از یه ثانیه آزگار توجه ، دریغ
آپلود عکس

......بنده آنی که در بند آنی......

پیام های کوتاه
  • ۲۷ بهمن ۹۴ , ۰۹:۰۸
    هجوم
آخرین نظرات
  • ۷ ارديبهشت ۹۵، ۱۲:۴۲ - خانم خونه
    ممنون
  • ۳۰ فروردين ۹۵، ۰۳:۴۷ - خانم خونه
    ممنون
آپلود عکس

نظم

يكشنبه, ۲ آذر ۱۳۹۳، ۱۱:۲۸ ب.ظ

اوصِیکُمَا... حَسَنِین من، من شما دو تا را وصیت میکنم برایتان؛

وَ جَمیعَ وَلَدی... و تمام فرزندانم را؛ وَ أهلی... و همه خانواده و فامیل خودم را؛ وَ مَن بَلَغَهُ کِتَابِی... و هر کسی این نامه ی من بهش می رسد؛ ظاهرا توصیه می فرمودند و یادداشت می شده؛ همه ی شما را توصیه کرده امیرالمؤمنین. چه توصیه ی مهمی است؟

بِتَقوَی الله وَ نَظمِ أمرِکُم...

به تقوای الهی و نظم داشتن در کارهایتان. نظم را یکی از مصادیق تقوا، یکی از لوازم تقوا می شود برشمرد. نظم را یکی از زمینه سازهای تقوا، یکی از نتایج تقوا می شود برشمرد با این عبارت حضرت

شما نمی خواهد زیاد به خودتان سخت گیری کنید در عبادت کردن، در بسیاری از امور دیگری که بالاخره به ما توصیه شده. ببینید دوستان من! دین خدا واقعا دین آسانی است. مثلا صدقه؛ لازم نیست حتما مقدارش زیاد باشد. ولی خوب است هر روز باشد. حتی فرمودند صبح یک صدقه، عصر یک صدقه. کافی است آدم با نظم قطره چکانی عبادت بکند، برایش بس است. آقا من می خواهم اصلا هفتگی سه تا سلام خشک و خالی به امام حسین(ع) بدهم، خب دیگر دائمیش کن. نمی خواهی دائمیش کنی؟ یک سال ادامه بده.

بعضی ها بودند از دنیا رفتند بعد به چه جاهایی رسیدند تو عالم رؤیا دیده شدند بخاطر یک دانه کار کوچولوی منظم خوب. چقدر نظم زیباست... از رفتار حضرت امام(ره) ساعت را تنظیم می کردند برای به حرم رفتن و آمدن. اینقدر حضرت امام(ره) منظم زیارت می کردند. آن هم نور می آورد. فقط زیارت نور نمی آورد. منظم زیارت رفتن هم نور می آورد. خیلی درباره این فلسفه می شود حرف زد که چرا نظم اینقدر براش تاکید شده.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۹/۰۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی