یک ثانیه آزگار

یه ثانیه آزگار خالص برایت نبودم ؛ این است دلیل دل آشوبی من ، دریغ از یه ثانیه آزگار توجه ، دریغ
آپلود عکس

......بنده آنی که در بند آنی......

پیام های کوتاه
  • ۲۷ بهمن ۹۴ , ۰۹:۰۸
    هجوم
آخرین نظرات
  • ۷ ارديبهشت ۹۵، ۱۲:۴۲ - خانم خونه
    ممنون
  • ۳۰ فروردين ۹۵، ۰۳:۴۷ - خانم خونه
    ممنون
آپلود عکس

فکر کردن هم بد نیست

شنبه, ۲۶ بهمن ۱۳۹۲، ۰۹:۴۷ ب.ظ

امام حسن عسگری (ع)

عبادت کردن به زیادی نماز و روزه نیست ،

بلکه ( حقیقت ) عبادت ، زیاد در کار خدا اندیشیدن است .

تحف العقول ص 448

(سخنان بسیار زیبای استاد قرائتی در مورد فکر در ادامه مطلب)


بسم الله الرّحمن الرّحیم

الحمدلله رب العالمین

الهی انطقنی بالهدی و الهمنی التقوی.

یکی از نعمت‌هایی که خدا به ما داده است و می‌شود گفت که از نعمت‌های ویژه است. . . آخر بعضی نعمت‌ها را همه دارند شکم را همه دارند حیوانات هم دارند بعضی نعمت‌ها بین انسان و حیوان مشترک است همینطور که خود قرآن هم می‌فرماید «مَتَاعًا لَکُمْ وَلِأَنْعَامِکُمْ» النازعات/33 هم مال خودتان است و هم مال حیوانات شما، اما یکی از نعمت‌هایی که مخصوص انسان است نعمت فکر است.

قرآن خیلی سفارش کرده است به فکر، اصولاً دین می‌گوید باید براساس فکر باشد «الَّذِینَ یَذْکُرُونَ اللَّهَ قِیَامًا وَقُعُودًا وَعَلَى جُنُوبِهِمْ وَیَتَفَکَّرُونَ فِی خَلْقِ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ رَبَّنَا مَا خَلَقْتَ هَذَا بَاطِلًا سُبْحَانَکَ فَقِنَا عَذَابَ النَّارِ آل عمران/191 اول در آفرینش فکر می‌کنند بعد می‌گویند خدایا اینها را بیهوده نیافریده‌ای. اصولاً اگر انسان بی فکر کار بکند مساوی است با حیوان مرز انسان و حیوان فکر است.

اینهایی که بی فکر دارند کار می‌کنند قرآن می‌فرماید «فَأَیْنَ تَذْهَبُونَ» التکویر/26 کجا دارید می‌روید؟ می‌گویند یک ساعت فکر از سالها عبادت بهتر است چرا؟ بخاطر اینکه آدم با یک فکر صد و هشتاد درجه فرق می‌کند حرّ طرفدار بنی امیه بود چند دقیقه قبل ازظهر عاشورا فکر کرد و یکمرتبه عوض شد می‌خواهیم پای فیلم بنشینیم فکر کنیم چه می‌دهیم و چه می‌گیریم، آنچه می‌دهم یک ساعت جوانی است. شما که یکسال تجدید شده‌ای نه تنها خودت را مفت از دست داده‌ای بلکه تمام آنچه در اختیار تو بوده است را هدر داده‌ای همه را تو الاف کرده‌ای.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۱۱/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی