یک ثانیه آزگار

یه ثانیه آزگار خالص برایت نبودم ؛ این است دلیل دل آشوبی من ، دریغ از یه ثانیه آزگار توجه ، دریغ
آپلود عکس

......بنده آنی که در بند آنی......

پیام های کوتاه
  • ۲۷ بهمن ۹۴ , ۰۹:۰۸
    هجوم
آخرین نظرات
  • ۷ ارديبهشت ۹۵، ۱۲:۴۲ - خانم خونه
    ممنون
  • ۳۰ فروردين ۹۵، ۰۳:۴۷ - خانم خونه
    ممنون
آپلود عکس

باید افکار و یادآوری هایت رو کنترل کنی...

پنجشنبه, ۳ مهر ۱۳۹۳، ۰۹:۵۳ ق.ظ

جوان و نوجوان اگر بخواهد به دام شیطان اسیر نشود و دست به عادت شوم خودارضائی نزند لابد و به ناچار باید افکار و یاد آوری هایش را کنترل کند کنترل ذهن و فکر در ابتدا کار بسیار مشکلی است که با یک ترفند روانشناسانه میتواند این سختی کنترل را به آسانی تبدیل کند قبل از اینکه بخواهم این ترفند و تکنیک رو بیان کنم به این مطلب میپردازم که اساسا چه کنیم که در حالت شهوت قرار نگیریم؟

این را باید متذکر بشوم که شهوت جنسی یک غریزه در انسان است که به هیچ وجه نمیشود جلوی آن را گرفت اما میشود آن را ضعیف کرد به طوری که انسان کمتر به آن حالت وارد شود برای اینکه ما بتوانیم ذهن خود را کنترل کنیم باید از چیزی که یادها و صحنه های شهوت آلود را در ذهن ما ضبط میکنند جلوگیری کنیم.

طبق روایات و آیاتی که در مورد چشم چرانی و آسیب های آن وجود دارد مهمتریت ابزاری که ذهن های منفی و شیطانی و شهوت آلود را برای انسان به وجود می آورد چشم است .

کسی میتواند در جدال با شیطان و نفس اماره اش پیروز باشد که مهارت های کنترل چشم را فراگرفته و بتواند مورد استفاده قرار دهد.

یکی از مهارتهای کنترل چشم همین دانستن این مطلب که اگر نوجوان دست به گناه میزند چون چشم خود را نتوانسته کنترل کند، است.

اما این سوال حتما برای دوستان پیش خواهد آمد که حالا که مثلا صحنه های شیطانی و منفی و شهوانی در ذهن ما وجود دارد که به واسطه همین یاد ها مبتلا به گناه  میشویم چه باید بکنیم ؟

روان شناسان و روانکاوان تکنیکی که معرفی میکنند این است که شما در هنگامی که این گونه افکار و یاد ها به ذهن شما آمد سریعا خود را مشغول به کاری کرده و یا اینکه به طور معکوس از صد به یک شروع به شمارش کنیدو یا شروع کنید به خواندن آیةالکرسی و امثال این کارها تا باعث شود ذهن شما تماما مشغول امر دیگری بشودالبته این مطلب مورد غفلت قرار نگیرد که ارتباط برقرار کردن با خدا و چهارده معصوم در این مواقع و استمداد کردن از ائمه معصومین خیلی تاثیر زیادی برای خارج شدن از آن حالت شیطانی دارد .

توجه شود که فراهم نکردن محیطی که مساعد باشد برای گناه مثل خلوت و یا حمام در اولویت قرار دارد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۷/۰۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی